4-ISOPROPIL-3-METILFENOLU, abbreviatu cum'è IPMP, pò ancu esse chjamatu o-Cymen-5 ol/3-Methyl-4-isopropyrphenol. A formula moleculare hè C10H14O, u pesu moleculare hè 150.22, è u numeru CAS hè 3228-02-2. IPMP hè un cristallu biancu chì hè insolubile in acqua è solubile in solventi organici. Hà una solubilità di 36% in etanolu, 65% in metanolu, 50% in isopropanolu, 32% in n-butanolu è 65% in acetone. Hè largamente utilizatu in l'industria cusmetica è pò ghjucà un rolu in l'anti-corrosione è a sterilizazione.
U 3-metil-4-isopropilfenolu hè un isomeru di u timulu (una pianta di a famiglia di e cheilaceae chì hè un cumpunente maiò di l'olii essenziali) è hè statu utilizatu in a medicina pupulare per seculi. In l'ultimi anni, a materia prima industriale per a pruduzzione di 3-metil-4-isopropilfenolu hè stata ulteriormente migliurata, è hè avà largamente utilizatu in a medicina generale, a quasi-medicina, i cosmetici è altri campi chimichi.
Quali sò e caratteristiche diIPMP?
1.IPMP hè guasi senza gustu, è a so ligera astringenza hè adatta per i cosmetici.
2.IPMP hè guasi micca irritante, è u tassu d'allergia cutanea hè di 2%.
3.IPMP funziona in modu identicu nantu à batteri, lieviti, muffe è alcune spezie virali.
4.IPMP mostra resistenza à l'ossidazione in u prucessu di assorbimentu di a luce ultravioletta cù una lunghezza d'onda di 250-300 nm (u piccu principale hè 279 nm).
5.IPMP hà una forte stabilità in termini di aria, luce, temperatura è umidità, è pò esse piazzatu per un bellu pezzu.
6.IPMP hè assai sicuru per a sintesi di droghe, cusmetichi è prudutti non farmaceutichi.
o-Cymen-5-olhà dimustratu benefici battericidi è antimicrobici assai forti contr'à i microorganismi parassiti in studii farmacologichi è clinichi, cum'è u trichophyton dermatis. I benefici per i virus di l'influenza sò stati ancu dimustrati (200mmp).
U 4-ISOPROPIL-3-METILFENOLU pò inibisce l'ossidazione è a degradazione di i materiali sintetici. Stu benefiziu hè ancu assuciatu à l'effettu antibattericu, è pò ghjucà un rolu eccellente in a preservazione di a qualità di i cosmetici chì sò facilmente degradati da l'ossidazione, cum'è e sostanze oleose, i grassi, e vitamine, i prufumi è l'ormoni. In u prucessu di prova di a funzione antioxidante di u 3-metil-4-isopropilfenolu, 50 g di paraffina solida cù un standard di cuntenutu di 0,01%-0,04% sò stati aghjunti è fatti bollire à 160 ℃ cù ossigenu per 21 ore finu à chì u cuntenutu di perossidu hà righjuntu 50 (tempu d'induzione: tempu di decolorazione di l'indicatore). Hè statu trovu chì a probabilità chì u 3-metil-4-isopropilfenolu ritardassi u tempu d'ossidazione per 3 ore era di 0,01%, è chì per 9 ore era di 0,04%.
À chì serve u 4-ISOPROPIL-3-METILFENOLU ?
Cosmetici:
4-ISOPROPYL-3-METHYLPHENOL pò esse adupratu cum'è cunservante in creme per a faccia, rossetti è prudutti per a cura di i capelli.
Droghe:
4-ISOPROPYL-3-METHYLPHENOL pò esse adupratu per inibisce e malatie di a pelle causate da batteri o funghi, per disinfettà a bocca è per disinfettà l'anu.
Quasi-droghe:
4-ISOPROPYL-3-METHYLPHENOL pò esse adupratu in sterilizzatori esterni o disinfettanti (cumpresi disinfettanti per e mani), disinfettanti orali, tonici per capelli, medicine delicate, dentifrici, ecc.
Usu industriale:
4-ISOPROPYL-3-METHYLPHENOL pò esse adupratu per a climatizazione è a disinfezione di e camere, u trattamentu antibattericu è deodorante di i tessuti, diversi trattamenti antibatterici è antifungini è altre disinfezioni.
1. Disinfettante per interni: Spruzzà una soluzione chì cuntene 0,1-1% nantu à a terra è i muri pò ghjucà un rolu efficace in a disinfezione (per i microorganismi bersagli, diluite l'emulsione preparata o a soluzione di alcolu isopropilicu à una cuncentrazione adatta).
2. Pò esse adupratu per vestiti, decorazioni interne è disinfezione di mobili: per mezu di spray o impregnazione di vestiti tessuti, biancheria da letto, tappeti è tende è altri articuli pò ghjucà un eccellente effettu antibattericu è deodorante.
Quandu3-metil-4-isopropil fenoluhè cumminatu cù tensioattivi non ionichi o cumposti macromolecolari, cum'è CMC, a so attività battericida pò esse ridutta perchè hè attaccatu o adsorbitu nantu à u fasciu di tensioattivi. Per rinfurzà l'effettu di l'attività superficiale anionica, hè necessariu EDTA2Na o un agente sustitutivu.
Simu un fabricatore prufessiunale di IPMP, sè avete qualchì bisognu, pudete cuntattateci direttamente.
Data di publicazione: 24 di nuvembre di u 2023